5 May 2018. Test ride Kawasaki KSR 110 from Seremban to Kuala Lumpur and return dalam 67km (42miles)
Engine - Kuat sikit dari scooter dan seperti enjine kapchai (modenas
110)
Kawasaki KSR 110 adalah 111cc (cm3) , jadi di budarkan 110cc.
Favourite bike di Thailand , Vietnam, Indonesia, Filiphina dan Malaysia.
Mempunyai barangan performance bagi penambahan antara 115cc ke 125cc.
Tapi motorsikal sesuai untuk kegunaan di dalam bandar , pergi pasar ,
masjid dan lain lain.Easy handling
Di lebuh raya bukan jadi isu jika kelajuan bukan tujuan utama:).
Engine Type Air-cooled, 4-stroke,
Single cylinder, SOHC, 2 valves
Bore & Stroke(mm) 53.0 mm x 50.6 mm
Displacement (cm³) 111 cm³
Compression Ratio 9.5 :1
a) Maximum power 5.8 kW {7.9 PS} @ 8,000 rpm
b) Maximum torque 8.1 N·m {0.82 kgf·m} @
6,000 rpm
Fuel System Carburetor KEIHIN
PB18
Starting Kick
& electric starter
Ignition Battery and coil (transistorized)
Lubrication Forced lubrication
(wet sump)
Drive Train: Your Decision
Ada dua transmission untuk model ini iaitu manual atau automatic.
Mungkin ada sikit perbezaan harga.Jika membeli automatic , anda boleh
menunggang sambil minum teh air:) . Jika membeli manual, anda melayan corner di
Cameron Highland sebaris dengan motor motor besar yang lain:). Pilihan di
tangan anda.Your Decision.
Transmission 4-speed, Constant mesh, Return shift
1st Gear ratio: 3.000 (36/12)
2nd Gear
ratio: 1.937
(31/16)
3rd Gear ratio 1.350 (27/20)
4th Gear ratio: 1.086 (25/23)
Final reduction ratio 2.066 (31/15)
Clutch Centrifugal and wet multi disc
Frame and Suspension : Simple and flexible
Kawasaki KSR ini sesuai untuk orang kecil dan kurus seperti orang Asia
macam orang Thai dan Vietnam. Tapi semasa test motor ini, tiada masalah
untuk orang yang agak besar seperti saya ini XXXL:).Size big for Asia people. Saya rasa comfort
dan enjoy semasa ride. This my point of view.
Good performance and flexibility
Suspension: Front
Type Telescopic fork
(upside-down)
Suspension: Rear
Type Swing arm
Frame: Type Tube backbone
Frame: Caster (rake) 26º
Dimension : design for asian , everybody can ride:)
Kawasaki KSR 110 memang di reka untuk orang orang yang
kecil. Tiada footpeg untuk pembonceng di belakang. Ada alasan untuk ride
solo ke mana sahaja:). Footpeg di jual berasingan.
Jika anda membawa Kawasaki ini dengan bersama girl friends anda ,
ianya akan sooo sweeeeet:)
So, keselesaan anda terpaksa di bahagi kepada dua:)...
Sewaktu saya test motor ini, so berhenti di traffic light ,saya
merasa kan seperti ramai yang memandang. Perasaan hati merasakan seperti
orangnya besar dari motorsikalnya:) Saya happy ride dgn Si cute ini:)
Terima kasih
kepada semua yang membaca. Ini pandangan saya sahaja. Maaf kalau tersilap :)
My point of
view only...
Safe ride
Images may be subject to copyright
Tinggi dia bro macamana ...Mana tinggi sama kapchai
ReplyDeleteengin sama dengan modenas kriss 110
ReplyDelete