Thursday, 12 July 2018

KAWASAKI KSR 110


5 May 2018. Test ride Kawasaki KSR 110 from  Seremban to Kuala Lumpur and return dalam 67km (42miles)
  
Engine - Kuat sikit dari scooter dan seperti enjine kapchai (modenas 110)


Kawasaki KSR 110 adalah 111cc (cm3) , jadi di budarkan 110cc.
Favourite bike di Thailand , Vietnam, Indonesia, Filiphina dan Malaysia.
Mempunyai barangan performance bagi penambahan antara 115cc ke 125cc.
Tapi motorsikal sesuai untuk kegunaan di dalam bandar , pergi pasar , masjid dan lain lain.Easy handling
Di lebuh raya bukan jadi isu jika kelajuan bukan tujuan utama:).



Engine Type    Air-cooled, 4-stroke, Single cylinder, SOHC, 2 valves
Bore & Stroke(mm)    53.0 mm x 50.6 mm
Displacement (cm³)    111 cm³
Compression Ratio     9.5 :1
a) Maximum power    5.8 kW {7.9 PS} @ 8,000 rpm
b) Maximum torque    8.1 N·m {0.82 kgf·m} @ 6,000 rpm
Fuel System Carburetor         KEIHIN PB18
Starting            Kick & electric starter
Ignition Battery and coil (transistorized)
Lubrication      Forced lubrication (wet sump)

Drive Train: Your Decision

Ada dua transmission untuk model ini iaitu manual atau automatic.
Mungkin ada sikit perbezaan harga.Jika membeli automatic , anda boleh menunggang sambil minum teh air:) . Jika membeli manual, anda melayan corner di Cameron Highland sebaris dengan motor motor besar yang lain:). Pilihan di tangan anda.Your Decision.


Transmission   4-speed, Constant mesh, Return shift
1st Gear ratio: 3.000 (36/12)
2nd Gear ratio:            1.937 (31/16)
3rd Gear ratio  1.350 (27/20)
4th Gear ratio: 1.086 (25/23)
Final reduction ratio    2.066 (31/15)
Clutch  Centrifugal and wet multi disc





Frame and Suspension : Simple and flexible

Kawasaki KSR ini sesuai untuk orang kecil dan kurus seperti orang Asia macam orang Thai dan Vietnam. Tapi semasa  test motor ini, tiada masalah untuk orang yang agak besar seperti saya ini XXXL:).Size big for Asia people.  Saya rasa comfort dan enjoy  semasa ride. This my point of view.
Good performance and flexibility 

Suspension: Front Type          Telescopic fork (upside-down)
Suspension: Rear Type          Swing arm
Frame: Type   Tube backbone
Frame: Caster (rake)  26º












Dimension : design for asian , everybody can ride:)

Kawasaki KSR 110 memang di reka untuk orang orang yang kecil.  Tiada footpeg untuk pembonceng di belakang. Ada alasan untuk ride solo ke mana sahaja:). Footpeg di jual berasingan.
Jika anda membawa Kawasaki ini dengan bersama girl friends anda , ianya akan sooo sweeeeet:
So, keselesaan anda terpaksa di bahagi kepada dua:)...
Sewaktu saya test motor ini, so berhenti di traffic light ,saya merasa kan seperti ramai yang memandang. Perasaan hati merasakan seperti orangnya besar dari motorsikalnya:) Saya happy ride dgn Si cute ini:)
Kapasiti bahan api ialah 7.3 liter, yang bermaksud 150 km / 200 km bagi satu tangki.

Terima kasih kepada semua yang membaca. Ini pandangan saya sahaja. Maaf kalau tersilap :)
My point of view only...

Safe ride







Images may be subject to copyright

2 comments:

  1. Tinggi dia bro macamana ...Mana tinggi sama kapchai

    ReplyDelete
  2. engin sama dengan modenas kriss 110

    ReplyDelete

:)

Labels