Sunday 22 April 2018

SYM VF3i 185 cc 2018 Future Planning

Salam rider tegar, peminat2 SYM...

Kecoh sekejap dunia pemotoran Malaysia bila SYM Malaysia melancarkan cupchai pertama iaitu SYM VF3i yang cc besar dalam kelasnya dan Modenas pulak melancarkan model Modenas Dominar D400 dengan harga yang di luar kotak permikiran:). Sepatutnya ini adalah harga motorbesar di Malaysia:). VF bermaksud "Viciously Fast" :)

Di bawah sebagai rujukan untuk anda. Untuk maklumat lebih lanjut sila pergi showroom SYM yang terdekat .  SYM Malaysia, 15, Jalan Segambut Atas, Taman Segambut, 51200 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

Model SYM VF3i :
  1.  Engine : 4 -Stroke,SOHC, Single cyclinder,Liquid -Cooled
  2.  Displacement / Isipadu : 183 mL
  3.  Bore  x stroke : 63.5 x  57.8 
  4. Compression Ratio / Nisbah mampatan : 11:1
  5.  Maximum horsepower  : 17.7hp at 8,500rpm
  6.  Maximum Torque : 15.3Nm of torque
  7. Carburetion system : 
  8. Starting system : Electric
  9. Ignition system : Full Transistor Ignition
  10. Gearbox : 6 Speed
  11. Front Suspension : Telescopic fork, travel 80mm
  12. Rear Suspension : Telescopic coil spring oil damped, single oil absorber, travel 32mm
  13. Spark plug : ?
  14. Fuel tank capacity = 7 Litre
  15. Size disc : 250mm front, 200mm rear
  16. Weight : 124kg
  17. Top speed : 155 kmh


  18. Good Selling Point SYM Malaysia ialah cc yang besar (185cc) dan tangki minyak yang besar (7 liter). Tahniah SYM Malaysia kerana perihatian mengenai riding fenomena di Malaysia. (Riding without Borders) :)
    Jika atau kalau saya di beri peluang untuk merancang pembangunan motor moped atau kapchai. Special cadangan untuk SYM VF3i.
     Ini saya akan lakukan :
    1. Berkerjasama dengan tuner-tuner motorsikal dan pengeluar-pengeluar barang sparepart untuk mengeluar barang barang assesori bagi motor. Ini termasuk blok ,cam , crankshat, OIL COOLER dan barang- barang performance yang lain. Qualiti barang OEM mestilah sama baik atau lebih baik dari barang original SYM. Setakat upgrade 200cc just plug anda play. Kenapa ? Pengguna Malaysia hanya mahukan POWER dan Cantik sahaja.:)
    2. Tambahan Box compartment di bawah seat untuk meletakkan handphone, passport, powerbank,glove,first aid ,geran motor dan dan lain lain. Jika ada USB Charger sesuatu yang menarik dan berbeza.
    3. Tangki petrol atau fuel tank capacity mungkin pihak SYM boleh menambah kapasiti tangki minyak ini dalam 1 liter atau 2 liter:). Kerjasama dengan pengeluar-pengeluar accessori mungkin boleh di usahakan. Ini selling point yang baik. Contoh ride Kuala Lumpur ke Penang tanpa mengisi minyak:).
    4.Sistem brake (upgrade) di tambahbaik penting bila motor sudah power. Contohnya : Brake Fluid reservoir tangki letak di luar. Compulsary.
    5. Jika di laksanakan rancangan di atas, tiada sebab kenapa rider rider di Malaysia tidak membeli model. I believe no reason to not buying this model :) This my point of view.

Tahniah dan selamat berjaya bagi SYM untuk model VF3i ini. Biar pun tiada nama dalam cup prix tapi anda king of road :).Semoga pihak SYM Malaysia model-model yang reliable, power and beautiul untuk bersaing di pasaran Malaysia.

Congratulations and goodluck SYM Malaysia for this VF3i model. Even there is no name in cup prix but you are king of road. Hopefully SYM Malaysia issued Reliable, Power and Beautiul Models to compete in the Malaysian market.

This bike is as beautiful the name Attila Elizabeth
Motor ini secantik nama Attila Elizabeth.



Ini sekadar pendapat dan pandangan dari saya. Mohon maaf jika ada kesilapan:)
Safe ride

No comments:

Post a Comment

:)

Labels